Pentru învățarea unei limbi străine e nevoie de mult efort, dar, cu trecerea timpului, acest proces poate deveni mai ușor, dacă înveți din greșelile tale și din ale altora, pe măsură ce ajungi să te cunoști mai bine pe tine însuți.

Cunoștințe de bază în comunicare în limba engleză pot fi obține totuși destul de rapid, importă este abordarea corectă și evitarea următoarelor greșeli:

1. Învățarea pe de rost a cuvintelor

Oamenilor le este caracteristic să facă ceea ce le este plăcut și mai ușor, și în aceste momente refuzăm să ne gândim la eficiența lucrurilor pe care le realizăm.
Odată cu apariția aplicațiilor specializate, care permit învățarea cuvintelor, o bună parte din noi au început să le folosească cu dibăcie, acumulând puncte bonus pentru fiecare cuvânt nou învățat și crezând cu înverșunare că acum ei cunosc limba engleză mult mai bine.

Mărirea vocabularului nu este cel mai corect scop, dacă deții deja un bagaj de 1500-2000 de cuvinte și ești dornic să calătorești liber.

În acest caz aplicațiile sunt practic inutile, iar soluția ar fi comunicarea cu vorbitorii nativi și filmele în engleză. Deobicei, uităm să ducem o conversație, deși aceasta este cheia de bază în a învăța o limbă străină. Nu trebuie să faci doar ceea ce îți reușeste cel mai bine, extinde-te pe mai multe planuri, elimină timiditatea și scrupulozitatea excesivă. Învață din greșeli. Fixează-ți ca obiectiv minim 50 de greșeli/conversație.

Vorbitul, ca și condusul mașinii, e singura metodă de a-ți dezvolta fluența. Depășește orice jenă și practică vorbind cu cineva cât de repede poți. Va fi chiar amuzant, vei avea amintiri vii cu confuziile voastre, iar amuzamentul pe seama lor poate fi un element de creare a unor relații mai strânse și mai pline de energie – aceasta te va stimula cu siguranță să continui pentru a fi mai bun/ă la următoarea discuție.

2. Vizionarea serialelor cu subtitrare în română

Mulți sunt convinși și siguri că își petrec timpul cu folos, vizionând seriale sau emisiuni televizate în engleză cu subtitrări în română. Cu o astfel de abordare s-ar putea să fie nevoie de foarte mult timp până ajungi la un rezultat.
Doar după 5 minute de vizualizare, creierul se concentrează numai pe imagine si subtitrări, deoarece așa e mai simplu și mai confortabil. Discursul în engleză îl auzi, dar nu-l percepi.

Pentru a obține cu adevărat eficiență prin metoda respectivă de învățare, îti sugerez să folosești următoare tehnică: să rulezi materialul video în original de câteva ori. Inițial încearcă să înțelegi sensul celor ce se discută. Ulterior include și subtitrarea pentru a te verifica și a-ți nota cuvintele sau frazele cu care nu ești încă familiarizat. În cele din urmă, încearcă să rostești frazele împreună cu personajele din film, încearcă să-i emiți, imitând pronunția și intonația lor.

Această metodă te va ajuta să înveți fraze noi uzuale, să le memorizezi mai bine și te va ajuta să-ți antrenezi limbajul.

3. Ideea că studiul intens este singura cale

Câteodată mai puțin studiu este ideea cea mai bună, pentru că învățarea unei limbi străine ține mai mult de dobândirea unor noi aptitudini de comunicare decât de acumularea de cunoștințe. Dacă încerci să înveți toate regulile de pronunție și de gramatică înainte de a vorbi cu cineva vei observa că acest lucru va deveni tot mai dificil. Încercă să te gândești la felul în care ai învățat limba maternă, aceasta a fost dobândită prin expunerea la mai multe persoane care o vorbeau și nu prin zile întregi studiind reguli sau dicționare.

4. Studiezi doar o dată pe lună

Este mai bine în fiecare zi timp de 5 minute, decât o dată pe lună timp de 10 ore. Această regulă poate fi aplicată și atunci când studiez limba engleză. Pentru a obţinute rezultate optime după doar câteva luni, este recomandabil cel puţin 5 minute pe zi să înveți și să repeți materialul pentru o mai bună memorare. Stabileşte-ţi un plan clar acţiune, un program de studiu zilnic, în funcţie posibilităţile tale.

Cea mai ușoară modalitate de a înțelege principul de funționare a creierului uman, este exemplul „curbei uitării”, cunoscută și sub numele de curba lui Ebbinghaus. Curba uitării este exponențială, adică în a doua zi după ce am învățat, pierderea de informație este foarte mare, după care uităm într-un ritm mai lent. Iată mai multe detalii.

  • În prima zi, nivelul tău de cunoștințe evoluează de la 0% până la cel de 100%. Adică vei reține tot ce ai învățat.
  • A doua zi după ce ai învățat, este preconizată o pierdere de 50%-80% din informațiile învățate cu o zi înainte, dacă nu ai folosit informația în niciun fel și dacă nu te-ai gândit la ea. Uitarea apare deoarece informațiile pe care le reținem sunt menținute temporar, în funcție de utilitatea lor. Dacă nu facem un efort voluntar de a folosi informațiile pe care vrem să le reținem, creierul nostru le va “șterge”, considerându-le inutile.
  • Până în a șaptea zi de la învățare, îți vei aminti și mai puțin, iar la o lună după învățare, îți vei aminti totul vag, probabil 2-3% din ce ai studiat.

Deci nu este suficient să studiezi materialul, dar e nevoie să folosești o repetiție spațială.
Pentru a schimba curba uitării, îți recomand să repeți cele însușite astfel:

  • În a doua zi după ce ai învățat, este bine să repeți informațiile timp de 10 minute.
  • În a șaptea zi după ce ai învățat, vei avea nevoie de 5 minute pentru a reactiva informațiile asimilate.
  • Peste 30 zile, creierul tău va avea nevoie doar de 2-4 minute pentru a recunoaște informațiile învățate.

5. Înveți limba engleză doar pentru sine

65% din cei care vor să învețe o limbă străină o fac asta pentru sine, dar aceasta este doar o pierdere inutilă de timp. Trebuie să ai un obiectiv clar definit, de ce ai nevoie de engleză, care este scopul cunoașterii ei.

Scopul principal care te-ar motiva să înveți, sunt banii. În companiile internaționale, cei care vorbesc fluent limba engleză sunt plătiți cu 25-30% mai mult, în plus, cunoașterea unei limbi devine avantajul tău atunci când vrei să te angajezi.

O formă des întâlnită de motivație integrativă poate fi o legătură inter – culturală între două persoane de sex opus. Cei ce studiază o limbă străină cu scopul de a înțelege mai bine o cultură și o societate sunt motivați integrativ. În acest caz, aptitudinea lingvistică este mijlocul cu care se construiesc relații interumane dar și o comunicare profundă.

Studiile lingvistice au arătat că motivația integrativă este mai puternică și mai eficientă decât alte tipuri de motivație.
Dorința de a comunica cu un partener și a-i onora astfel cultura pot accelera învățarea unei limbi străine. De asemenea, prieteniile inter – culturale pot alimenta motivația integrativă, fie ca simplu gest de prietenie sau ca dovadă de respect pentru tradițiile, cultura și limba celuilalt.

Stabilește-ți niște priorități stricte: în cât timp ai vrei să obții rezultatul dorit, motivul bine definit și nivelul lingvistic de care ai nevoie. Acest lucru te va ajuta la menținerea entuziasmului și îți va asigura un rezultat eficient.

Baftă!

Lasă-ne un comentariu mai jos, dacă acest material ți-a fost util.