În acest articol vom discuta despre cele mai neplăcute fraze care îți pot distruge relațiile cu echipa. Te sfătuim să încerci să le eviți nu doar în comunicarea cu colegii tăi, ci și în relațiile personale.

1. „Ai 30 de ani și nu ești căsătorit(ă)?”

Această întrebare este una dintre cele mai nepotrivite atunci când este vorba de viața personală a altora. Tot ceea ce se referă la relațiile personale este mai bine să rămână înafara biroului, mai ales dacă colegii nu sunt dornici să discute despre problemelor lor. Dacă nu vrei să te transformi într-un angajat paria, ai grijă despre e vorbești și ce întrebări dai la locul de muncă.

Ok, asta nu înseamnă că trebuie să eviți total subiectele despre familie, despre copii, despre animalele de companie, hobby-uri și așa mai departe, dacă știi cu siguranță că nu vei supăra și nu vei ofensa pe nimeni prin abordarea acestor subiecte.

2. „Arăți obosit(ă)!”

Pe de o parte, această frază pare absolut inofensivă și chiar denotă o oarecare atenție sau grijă. Pe de altă parte, pare mai mult a lipsă de respect decât a preocupare.

Dacă colegul/colega și-a făcut foarte bine treaba în proiect și a consumat multă energie, încearcă să îl inviorezi! Spune-i că „ai lucrat atât de mult zilele astea și meriți să mai iei o pauză…”. Dacă, însă, omul arată obosit din cauza problemelor personale, a lipsei de somn sau este în covalescență, este mai bine să nu te implici nici măcar cu vorba. Oferă-i colegului o cafea sau un ceai tare, sugerează-i să își adune gândurile și să se odihnească un pic înainte de a începe lucrul.

3. „Wow! Ți-ai luat o haină nouă!”

Complimentele de agest gen sunt de-a dreptul nepotrivite și pot provoca reacții ambigue, mai ales dacă sunt spuse în public. Dacă vrei să-i spui o vorbă bună colegei care tocmai și-a înoit garderoba, fă-o în privat. Nu e frumos să exclami în fața tuturor că parsoana cutărică are o rochie nouă, o coafură stilată sau o manichiură originală pentru că provoci disconfort acelei persoane.

4. „Nu prea te duce mintea să finalizezi cu succes acest proiect…”

Această frază nu este doar ofensatoare, inacceptabilă, ci are și un efect dezastruos asupra lucrului în cadrul companiei. Chiar dacă un coleg a făcut un raport greșit, a scris un articol nereușit, a omis un detaliu important – nu-l evalua niciodată personal. La o adică, îi poți evalua doar rezultatul, și nu pe om în persoană. Te poți exprima la modul „Raportul tău e ok, dar sunt sigur că îl puteai face mai bine..” sau „Ai fost un pic neatent, ai rupt câteva piese și acum trebuie să începi totul de la zero…” Astfel poți preveni conflictele și îți poți ajuta colegul să-și recunoscă greșelile.

5. „Deadline-ul a fost ieri!”

Fii de acord ca nimeni nu e obligat să lucreze ore suplimentare sau noaptea din cauza unui coleg care nu a știut să gestioneze bine task-ul și timpul. Atunci când lucrezi în echipă, trebuie să ții cont și de capacitatea celorlalți de a-și îndeplini sarcinile și, nu în ultimul rând, de volumul de sarcini pe care îl au. Prin urmare, observațiile despre deadline-uri denotă un comportament nepoliticos și ofensator.

6. „Ce salariu ai?”

În general, discuțiile despre salarii reprezintă subiecte tabu în companiile private, pentru că fiecare este remunerat conform abilităților și experienței pe care o au. Nu discuta despre salarii cu colegii tăi și, fii sigur că ei nu au un salariu mult mai mare ca tine. Așadar, potolește-ți curiozitatea și concentrează-te asupra propriei tale eficacități, altfel riști să devii un angajat toxic cu care nimeni nu va dori să vorbească.

Dacă vrei să menții o atmosferă plăcută în echipa în care lucrezi și să fii un coleg constructiv, urmează sfaturile de mai sus!