Când vine vorba de un articol nou, un produs sau o postare, lumea se gândeşte şi la un share pe reţelele de socialiare pentru ca să iasă în evidenţă prin ceea ce a creat. În acest caz, fiecare utilizator încearcă să-şi folosească propriile tehnici şi trucuri în funcţie de nevoile sale, pentru ca postările să aibă un impact cât mai mare.

Totuşi, majoritatea postărilor rămân fără atenţie sau aprecieri din partea user-ilor şi asta din cauza că mulţi nu ştiu să folosească corect reţelele de socializare prin prisma noii politici date de Zuckerberg. Noua regulă constă în faptul că utilizatorii vor primi conţinut în mod prioritar din ceea ce distribuie pe reţea familia sa şi persoanele apropiate. Cu alte cuvinte, vor fi vizibile multe postari personale ale persoanelor din lista de prieteni.

Cine are de pierdut?

Se pare că devine mult mai interesant tot ceea ce reprezintă “active versus passive”, iar conţinutul public, inclusiv postările video ale market-erilor, devine dintr-o dată mai puţin interesant sau accesat pe Facebook. Companiile de afaceri şi site-urile de ştiri care au investit resurse importante pentru generarea de conţinut pentru a crea trafic organic, au deja de suferit de pe urma modificării de algoritm. În cazul lor, nu prea există soluţii de expunere decât postările plătite.

Pentru a-ţi eficientiza impactul postarilor pe Facebook, îţi oferim următoarele sfaturi:

  • Creează conţinut care să trezească interesul utilizatorilor. Pe lângă o structură bine definită materialului pe care îl postezi, acesta trebuie să transmită cititorilor şi o curiozitate şi uimire prin prezentarea unor texte şi imagini excepţionale.
  • Distribuie un conţinut relevant şi util. Concentrează-te foarte mult pe audienţa ta atunci când oferi conţinut. Vezi ce are nevoie publicul să citească şi oferă-i anumite alternative. Fă că postările tale să fie o adevărată sursa de inspiraţie şi propune-le utilizatorilor să le distribuie mai departe!
  • Distribuie postările atunci când audienţa ta este online. Facebook-ul are perioade pe parcusul zilei în care postările au un impact mai mare. Dacă publici, de exemplu, într-un moment nepotrivit al zilei, rişti ca postările tale să nu fie văzute de nimeni. Cel mai bun moment de a posta ceva pe Facebook este joi şi vineri după amiază.
  • Foloseşte emoticoane pentru că acestea pot crete vizualizările postarilor cu 40%.

Până la urmă, nu uita că publicul tău se poate comporta diferit, în funcţie de perioadă şi materialul pe care îl postezi. Experienţele arată că fotografiile rămân cea mai bună metodă de creştere a engagement-ului, acestea generând cu 45% mai multă interacţiune din partea fanilor decât postările obişnuite. Pe Facebook există anumite tool-uri care te pot ajuta să afli când este reţeaua ta de socializare mai activă, iar în funcţie de acest lucru îţi poţi crea şi programa postările.