Ești antreprenor și o idee genială de a deschide un business online?
Datorită evoluției internetului, comerțul online în România a atins un apogeu în ultimii 5 ani. La un click distanță, consumatorii pot comanda orice produs, orice serviciu. Așadar, deschiderea unui magazin online este, de departe, una dintre cele mai reușite afaceri moderne și, care, totodată, are nevoie de un plan bine pus la punct.
În același timp, ai nevoie de o strategie de marketing pentru ca vânzările tale să dea randament: trebuie să îți faci un site, să plasezi produse cu descrieri detaliate, să-ți promovezi produsele etc. Însă, unul dintre cele mai importante lucruri la care trebuie să acorzi atenție este imaginea produsului. Pentru că dacă într-un magazin fizic, cumpărătorul poate vedea produsul, îl poate atinge și proba, atunci în magazinul online el nu poate face acest lucru.
Nu există nici o modalitate mai bună de a-ți prezenta produsele online decât prin imagini. Ori 93% dintre consumatori percep imaginile ca pe un element important atunci când iau decizia de a face achiziții online. Totodată, mai mult de 50% dintre clienți vor părăsi site-ul dacă nu le place cum arată. În cele din urmă, o fotografie de produs influențează în mod direct ratele de conversie.
Conștientizând cât de importante sunt fotografiile de calitate ale produselor pentru un magazin online, este esențial să faci o investiție în acest sens.
În călătoria ta spre succesul afacerii, trebuie să însușești faptul că fotografia calitativă de produs este o modalitate de a crește conversiile. Vorbim aici de o investiție absolut necesară și va trebui să angajezi o persoană care se pricepe foarte bine la treaba asta. Pe scurt, ai nevoie de servicii fotografie de produs: cei de la Studio foto Bucuresti realizează fotografii pentru cele mai diverse categorii de produse: genți, încălțăminte, îmbrăcăminte, aranjamente florale, utilaje tehnice, produse culinare și altele. Mai mult, cei care doresc să-ți facă un portofoliu specializat de stilist, pot opta pentru fotografie de fashion.
Există și varianta de a prelua fotografiile direct de la producător, însă există riscul este că aceleași imagini să fie folosite și de concurenții tăi, care vând produse de la același producător. O altă variantă ar fi să faci tu singur fotografiile, dar ai nevoie de multe chestii pentru ca acestea să iasă bune: un aparat foto bun, lumină, program de editare și nu în ultimul rând, timp pentru a te ocupa de acest lucru.
Care sunt regulile care trebuie respectate pentru o fotografie de produs reușită?
Folosește corect lumina.
Iluminarea este cheia pentru crearea unei imagini de succes a produsului. Aceasta determină nuanțele, luminozitatea, tonul, atmosfera și starea de spirit, ca să spunem așa, a unei fotografii. Pentru a evidenția texturile, culorile și luminozitatea produsului, trebuie să se folosească corect lumina.
Captează produsul astfel ca să ocupe cât mai mult din cadru.
Clientul care vizualizează imaginea, trebuie să acorde o mare importanță produsului. De aceea, acesta trebuie să ocupe o mare parte din cadru. Ori un produs care arată foarte mic în poză, înconjurat de multe detalii, dă senzația că nu este important și ascunde anumite defecte.
Folosește un fundal care să contrasteze cu culoarea produsului.
Cel mai recomandat fundal este cel alb, pentru că acesta îl face pe client să se concentreze direct pe produs. În anumite situații, poți folosi fundaluri de altă culoare, dar care să fie plăcute ochiului și să vină în contrast cu produsul respectiv. Altfel, importanța produsului se poate pierde în decor.
Nu adăuga în imagini alte detalii care să capteze atenția clientului.
Produsul trebuie să reprezinte punctul principal de interes în imagine. Prin urmare, nu ar fi o idee bună să încarci fotografie de produs cu elemente suplimentare cum ar fi floricele sau decorațiuni. Chiar dacă vrei să prezinți produsul într-un context anume, ai grijă ca acesta să rămână elementul de bază al fotografiei.