Reclamele televizate costă o groază de bani. Iată de ce, producătorii de publicitate tind să obțină profituri maxime angajând actori în arta manipulării pentru a-și atinge scopurile. În consecință, lumea este tentată să cumpere mai degrabă un produs pe care l-a văzut la televizor decât unul pe care îl vede pe raftul din supermarket.
Din nefericire, majoritatea cumpărătorilor nu conștientizează că sunt manipulați și că iau decizii la încurajarea marketerilor. În reclame se folosesc tot felul de tehnici psihologice pentru a convinge publicul să dea bani pe anumite produse. Dacă te interesează să privești reclame la televizor, te sfătuim să observi în cadrul lor următoarele tehnici de manipulare:
- Atunci când se promovează băuturi răcoritoare, se adaugă antiacide pentru a le face să pară cu adevărat amețitoare! Acest lucru îi face pe cumpărători să-și cheltuie cu toată inima banii pe aceste băuturi, ei neconștientizând că de fapt toate aceste bule și spume tentante sunt datorate pastilelor antiacide.
- Pentru ca mâncarea din reclame să pară caldă, se adaugă bile de bumbac umed și cald pentru a obține efectul de prospețime și abur. Altfel, mâncarea pare caldă și delicioasă. Ca să te convingi, poți face un experiment: încălzește niște bile de bumbac umed și apoi așează-le în spatele farfuriei cu mâncare. Aburii își vor face imediat efectul!
- Credeai că „prospețimea” fructelor și a legumelor din reclame este naturală? Pentru a le da o tentă de fresh, producătorii stropesc fructele și legumele cu spray-uri pentru păr și deodorante.
- Privește „înghețata” de pe aceste conuri. Nu este nimic altceva decât un piure de cartofi! Care este logica? Adevărata înghețată s-ar topi într-o secundă sub lumina fierbinte a reflectorului! De aceea, producătorii folosesc în reclame piure de cartofi în conuri, nu înghețată.
- Cum se face că mâncarea din reclame rămâne intactă în aceeași poziție? Aici vine în ajutor lutul! În timpul filmărilor sau a ședințelor foto, contează mult unghiul din care este filmat produsul. Aceste unghiuri sunt greu de realizat din cauza gravității. Prin urmare, cameramanii și fotografii folosesc adesea lut pentru a menține farfuriile și mâncarea în poziția necesară.
- Îți place cum arată „laptele” în castronul de cereale? Nu te lăsa păcălit pentru că este de fapt… lipici! În reclame nu se folosește lapte pentru că acesta ar face ca cerealele să pară umede. Pentru un efect de prospețime al fulgilor, peste ele se adaugă nimic altceva decât lipici lichid de un alb imaculat.
- Puiul la cuptor arată pufos, cald și delicios în reclame. Multe gospodine se întreabă de ce puiul gătit acasă nu arată la fel? Ei bine, în reclame puii sunt umpluți cu prosoape de hârtie pentru a-i face să arate mai pufoși și mai mari.
Comenteaza