Relațiile de calitate sunt cheia unui mediu armonios de comunicare.

Oriunde ne-am afla, ne dorim să fim tratați cu respect și obiectivitate, iar noi ar trebui să oferim același lucru. Prin urmare, trebuie să știm cum să acționăm în anumite situații, mai ales dacă relaționăm cu o persoană dificilă. Nu aș putea să definesc clar o persoană dificilă, însă pot afirma că este un om care necesită mai multă înțelegere și efort în relaționare. De exemplu,

Persoana hipersensibilă

Cu siguranță, ai în cercul tău de oameni o astfel de persoană care, fie îți poate da viața peste cap, fie devine o provocare mereu schimbătoare. O persoană hipersensibilă reacționează neadecvat la critici, se supără rapid de la orice, chiar și de la cele mai neînsemnate observații. Nu e ok să o ignori, ci să o tratezi calm și diplomatic. De exemplu, dacă ai un astfel de coleg sau angajat, poți începe prin a-i lăuda realizările și a-i propune cum poate excela în continuare. În cazul în care greșește, explică-i că a greși este un lucru normal și trebuie să-și depășească temerile pentru a încerca să facă lucrurile din nou, mai bine.

Persoana negativistă

Orice ai spune, un om negativist dezaprobă, adică găsește cusur în orice situație sau idee. Acesta are mereu un motiv pentru a te deruta sau a-ți da planurile peste cap, iar pesimismul său te poate duce în pragul disperării. Motivele negativismului pot avea rădăcini diferite, de aceea, poate merită să le cercetezi și să convingi această persoană că trecutul poate fi lăsat în urmă și orice problemă are o soluție. Acceptă-i argumentele și încearcă, totodată, să-i dai propuneri noi și să o convingi să fie alături de tine în continuare pentru a depăși problemele percepute.

Persoana irascibilă

Ni se întâmplă tuturor să relaționăm cu oameni care se enervează de la orice fleac. Și da, nu e ușor să comunici cu o persoană irascibilă, mai ales când se strigă și strigă… Însă această relație poate fi gestionată prin discuții la rece. Ar trebui să ai răbdare până persoana se calmează și să-i atragi atenția că astfel de răbufniri nu sunt în regulă. Încearcă să identifici sursa nervozității sale, iar dacă se mai întâmplă, ar fi mai bine să ieși din încăpere și să-i spui că revii după ce se calmează. Nu este nici un atac la persoană, ci un mod de a gestiona o situație. Totodată, încearcă să păstrezi calmul și să numeri până la 10 înainte de a deschide gura.

Persoana critică

Există oameni cărora parcă le-ar face o mare bucurie atunci când critică și găsesc altora neajunsuri. Aceștia evidențiază orice fleac, încearcă să-și arate superioritatea, compensându-și astfel inferioritatea.

Citește și: Cum să faci față criticilor

O persoană critică nu are întotdeauna idei bune sau sugestii constructive, de aceea unica ei plăcere este să ”caute noduri în papură”, fiind vorba veche… În acest caz, cel mai bine e să nu-i dai satisfacție, să-i explici scurt și clar în ce constă problema și să-i urezi o zi bună. Astfel, persoana va înceta să te deranjeze și, cel mai probabil, va căuta să-și practice criticile pe altcineva.

Ți-a plăcut articolul? Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori și pe pagina noastră de Facebook. 
Adaugă un comentariu

Paula